Átállás felhő alapú vállalatirányítási rendszerre

Öt javaslat a sikeres változtatáshoz

Az átállás lehetséges okai

Amikor egy ERP rendszert szállító cég bejelenti a szoftvertámogatás megszüntetését, a helyben telepített alkalmazást használó cégeknek dönteniük kell, hogy megtartják-e a jelenlegi rendszert, ezzel végső soron elveszítve a támogatást, vagy inkább frissítenek a legújabb verzióra.

A megszűnő szoftververzió manapság gyakran egy helyben telepített vállalatirányítási rendszer, ami helyett a fejlesztő egy felhő alapú ERP megoldást kínál.

Napjainkban valójában ez az egyik leggyakoribb szállítók által ajánlott „upgrade” menetrend. Az upgrade szót azért tesszük idézőjelbe, mert a frissítések gyakran valójában inkább újra-bevezetések.

Ha az ügyfél úgy dönt, hogy a jelenlegi megoldást használja tovább, hogyan fogjon hozzá a felhő alapú rendszerre való átálláshoz? Megosztunk néhány javaslatot, hogy az átmenet a lehető leggördülékenyebben menjen.

Átállás felhő alapú vállalatirányítási rendszerre

Deltek Maconomy

Ismerje meg a Maconomy vállalatirányítási rendszert!

Átállás felhő alapú vállalatirányítási rendszerre – öt javaslat

Helyben telepített ERP rendszerről felhő alapúra való áttérés esetén fontos, hogy stratégiailag közelítsük meg a dolgot. Ha túl gyorsan vágunk bele a folyamatban, az kritikus lépések kihagyásához vezethet, ami magas költségeket, csúszásokat és frusztrált felhasználókat eredményezhet.

Nézzünk meg pár olyan eljárást, amely megkönnyítheti a vállalatirányítási rendszer frissítését.

1. Projektcsapat kialakítása

Mielőtt bármit tennénk, ki kell alakítani egy projektcsapatot, amely az ERP rendszer átalakításának felügyeletét biztosítja. Így a szervezet rendelkezni fog a megfelelő erőforrásokkal, amikor a szállító elérhetővé teszi az új szolgáltatását.

A vállalatirányítási rendszerek fejlesztői egyre gyakrabban a terelik a telepített verziókat használó ügyfeleiket a felhő alapú megoldásaik felé. Ennek érdekében árengedményeket és hasznos eszközöket biztosítanak az upgrade folyamathoz, azt egyszerűnek és vonzónak tüntetve fel.

Még ha könnyűnek is látszik a váltás, fontos, hogy az upgrade menedzselését egy dedikált projektcsapat végezze. Azt javasoljuk, hogy ehhez több részlegből válasszunk dolgozókat, előnyben részesítve a téma szakértőit. Ezek az emberek segíthetnek a megújuló ERP rendszerrel szembeni elvárások összegyűjtésében, illetve annak eldöntésében, hogy a felhőben elérhetőek-e a szükséges funkcionalitások.

2. A vezetőség bevonásának biztosítása

Az ERP rendszer upgrade projektje nem indulhat el a vezetőség támogatása nélkül. Éppen ezért nagyon fontos, hogy világosan kommunikáljuk a helyben telepített rendszerről felhő alapúra való áttérés nyújtotta lehetséges előnyöket:

  • csökkenő hardver, szoftver és licenc költségek
  • alacsonyabb kezdő befektetés
  • javuló mobil elérhetőség (ideális távmunkához)
  • szállítói adatbiztonság kontroll/ellenőrzés
  • fejlett képességek, mint például az IoT

A menedzsment számára fontos információ, hogy ezek az előnyök hogyan állnak összhangban a meglévő vállalati stratégiával. Válaszként ezekre a kérdésekre létre kell hozni egy tervet, amely felvázolja az egyedi előnyöket éppúgy, mint a fő eredményességi mutatókat (KPI).

3. Adatmigrációs stratégia kialakítása

Az upgrade egyik legfontosabb és legmunkaigényesebb része az adatok átköltöztetése a helyben telepített vállalatirányítási rendszerből a felhő alapú verzióba. A sikeres végrehajtás kulcsa a világos és következetes ERP adatmigrációs folyamatok kialakítása, valamint az adategyeztetési szemléletmód.

Ezen kívül adattulajdonosokat kell kijelölni minden egyes funkcionális területre. Ezek az adattulajdonosok biztosítják, hogy bármely egyik helyről a másikra átmásolt nem rendszerszerű adat tiszta, tehát pontatlanságoktól és duplikációktól mentes.

Lényegében, amikor sor kerül az új adatok migrációjára, meg kell tenni a megfelelő lépéseket annak érdekében, hogy biztosítsuk, hogy az adatok teljesek, pontosak és érvényesek.

4. A változásmenedzsment előtérbe helyezése

Az ERP upgrade projekt technikai részleteinek végrehajtása mellett nem szabad elfelejteni az emberi tényezőkre való összpontosítást sem. A munkatársak valószínűleg hozzászoktak a helyben telepített vállalatirányítási rendszer használatához, ezért egy teljesen új platform bevezetése ellenállásba ütközhet. Különösen olyankor fordulhat ez elő, amikor egy régebbi szoftver verzió nem kap több támogatást.

Ha a vállalat az új verzióra történő frissítés mellett dönt, az összetett és időigényes feladat. Az alkalmazottak részéről elkerülhetetlen lesz ellenállás és ez az a pont, ahol a szervezeti változáskezelés képbe kerül. Egy átfogó változásmenedzsment terv kidolgozása biztosítja a dolgozók tájékoztatását a bekövetkező változásokról és arról, hogy ezek a változások milyen hatással lesznek rájuk. A legelejétől világos elvárások meghatározása minimalizálja a változással szembeni ellenállást és hatékonyabbá teszi az ERP oktatásokat. Bár mivel a szállító ugyanaz, lesz az új programnak néhány ismerősnek tűnő tulajdonsága, valószínűleg sok lesz a különbség – nem csak a felhasználói felületet, hanem például az egyes funkciókhoz szükséges gombok tekintetében is.

5. Üzleti folyamatok korszerűsítése

Az ERP rendszer upgrade projektre való felkészülés ideális lehetőség a vállalkozás folyamatainak fejlesztésére is. Az üzleti folyamatok teljes újraszervezésére valószínűleg nem lesz szükség az upgrade előtt, tanácsos viszont feltérképezni a folyamatok jelenlegi állapotát, meghatározni az esetleges problémákat és végrehajtani a fejlesztéseket.

A felsőszintű folyamatok feltérképezése lehetőséget nyújt arra is, hogy megtaláljuk azokat a területeket, amelyeket a hatékonyság növelése érdekében korszerűsíteni vagy egyszerűsíteni kell. Ezáltal kevesebb testreszabásra lesz szükség a vállalatirányítási rendszerben.

Míg bizonyos fokú egyedi módosításokra szükség lehet, érdemes szem előtt tartanunk, hogy ezek jelentős idő és erőforrás befektetést igényelnek. Szerencsére (vagy sajnos, attól függ, honnan nézzük) a felhő alapú vállalatirányítási rendszerek kevésbé rugalmasak, mint a telepítettek, ezért a testreszabási lehetőségek is korlátozottak.

GINOP PLUSZ-1.2.1-21 pályázat

Hamarosan indul az új GINOP PLUSZ-1.2.1-21 pályázat A konstrukció feltételei, határidőkAlapvető...

ERP állás lehetőségek

Aktuális ERP állás lehetőségek Vállalatirányítási rendszer munkalehetőségekAktuális ERP állás...

Elbukott vállalatirányítási rendszer bevezetési projektek: Ki a felelős?

Az elbukott vállalatirányítási rendszer bevezetési projektek 6 lehetséges oka A szállító és a...

GINOP-3.2.7 ERP pályázat – 2020 szeptember

2020 szeptemberében várható az új GINOP 3.2.7 ERP pályázat A konstrukció feltételei,...

Végleg lezárul a GINOP-3.2.2 pályázat

2020 március közepéig adható be az ERP pályázat! Hamarosan lezárul a GINOP-3.2.2 pályázatLezárul a...

WorkBook ügyviteli rendszer

WorkBook ügyviteli rendszer Új megoldás a hazai piaconÚj ügyviteli szoftver a hazai piacon A...

ERP rendszer bevezetési projekt csapat összetétele és feladatai

Ki vegyen részt a vállalatirányítási megoldás bevezetésében? Résztvevők, feladatok,...

ERP rendszerek fejlődése

ERP rendszerek fejlődése Technológia, igények, trendekVáltozó igények, változó rendszerek Az ERP...

Szolgáltató cégek szabályozási kockázata

Professzionális szolgáltató cégek szabályozási kockázata Milyen teendői vannak a vállalkozásoknak...

GINOP 3.2.2. határidő módosítás

Módosult a GINOP-3.2.2 ERP pályázat határidő Fél évvel meghosszabbítotték a vállalatirányítási...

Ismerje meg a Maconomy ERP rendszert!

Deltek Maconomy

A Maconomy vállalatirányítási rendszer a szolgáltató és projekt alapú cégek integrált megoldása.

Fedezze fel a Maconomy ERP előnyeit!

Nem találja, amit keresett?

Kérdése van?

Küldje el üzenetét!

1 + 10 =